Archive for the ‘program’ Tag

Kerja Itu Hanya 20% Sahaja…

Satu claim perjalanan di sebuah Badan Berkanun…

Birokrasi : Borang program dah isi..
Desperado : Dah isi…
Birokrasi : Kenapa borang guna kenderaan sendiri tak isi lagi…?
Desperado : Kena isi gak ke?
Birokrasi : Kena… Satu lagi kena buat memo penjelasan kenapa lewat hantar borang program… Borang itu juga… Borang ini pun… Nanti dapatkan tandatangan untuk borang itu borang ini… Bla bla bla bla…
Desperado : Kalau macam tu lupakan laaa… Dah tak berminat…

Keje itu hanya 20% aje… 80% lagi kerenah birokrasi…

aduyai…!

Advertisements

3 hari yang panjang…

garu

Aku terlibat dalam satu program sebagai urusetia… Sebenarnya jadual tak la padat sangat, yang buat terasa lama tu sebab malam tido lewat… Huhuhu… Fuuh program ok, mantap dan layan…

Banyak input yang menarik sepanjang tiga hari program… Satu petikan yang menarik dari salah seorang penceramah iaitu:

Tiada tangan dan kuku yang dapat menggaru sebaik tangan dan kuku mu sendiri, maka garulah sendiri…

Ini kalau isteri tau ni confirm dia orang guna alasan ni untuk tak nak tolong garu belakang suami lagi huhuhu 

aduyai…!