Aku Dapat SMS, Dia Terima Email…

Ini sms yang aku terima…

“SHELL PROMOSI’
Tahniah kard sim
Anda tlh di Pilih
Bertuah Meraih
HADIAH UTAMA
dr Shell.Sdn.bhd.
RM15,000.00
Sila dail ditalian
0145522997
TQ.

Aku tak call tetapi membalas sms itu dengan maki hamun… Geram punya pasal…

email
Ini pula email yang member aku terima…

Email dari syarikat quicksilvercourierexpress mengatakan ada barang atas nama member aku tetapi tersangkut di Kastam KLIA kerana di dalamnya terdapat duit. Jadi untuk membolehkan barang-barang dan duit tu dikeluarkan, member aku ni kena bayar RM4,460. Dia call minta tolong aku. Aku call syarikat tu tanya macam mana aku nak amik barang tu dan nak bayar duit tu kat sapa? Dia kata dia akan email maklumat. Member aku pun check email, skali dia bagi personal account bank bukannya account bank syarikat, aku dah mula rasa lain macam. Aku pun call la kengkawan yang keje kastam hinggalah ke MasKargo. Menurut pengawai tersebut ini adalah penipuan. Dah banyak kes macam ni… Dan dah ramai yang terkena… Aiiya ini macam pun ada ka?

aduyai…!

10 comments so far

  1. sebaliktabir on

    Nak tipu pun agak-agak la…dah dapat duit tapi kena keluar modal dulu baru dapat bungkusan duit tu…
    lebih baik ambil loan ASB confirm nak dapat bila, 2,5,10,15 tahun? siap tarikh lagi bila ‘due’. hehehe

  2. gerektua on

    sebaliktabir:
    yg herannya ramai gak yang terkena… mbr aku ni kira nyaris2 gak la… yeah layan ASB pn ok gak… yang penting selamat

  3. Rozita on

    akak pun ada dpt sms yg sama dr Shell..
    delete trus..

    salam ziarah

  4. aida on

    kalau dpt lagi sms camtu…abaikan aje….

  5. en_me on

    gerammm kannns..

  6. oney on

    menyakitkan hati jek kan!

    ikut logik jugak la..
    x masuk mana² peraduan takkan sesonang itu nak dpt $

  7. gerektua on

    rozita:
    bukan dari shell kak.. tp dari penyangak… aduyai…

    aida:
    kena maki2 dulu kak, baru leh abaikan huhuhu

    en_me:
    yeeww amatzz gereeemzz

    oney:
    itu la dia… tp yg herannya ada gak yg terjebak tu… aduyai..

  8. Hidet on

    Salam.

    Saya pon pernah dapat..tapi dari petronas.

    aduyai..!

  9. gerektua on

    hidet:
    dia org ni spesies org minyak kot…

  10. ieja on

    emm..ade lagi hebat. kol dr bank negara msia. siap ade departmnt khas lg. bile kol pun ade smbungn bank negara..tp last2 tipu…hati2 la. my frens dah selamat dah ditipu


Tinggalkan Jawapan

