Archive for the ‘malaysia’ Tag

MU vs Barca…

barca2006
Yeaah pagi ni bola finale…
Aku ni tak la berapa minat sangat bola-bola ni…
Tapi finale pagi ni kena layan woo…
Paper lak dari minggu lepas asyik highlight pasal ni jer…
Macam best jer…

Mamak Kayu tungguuu pagi ni aku datang sambil pakai jersi pasukan kejor yeop kejor… Eeerr Liga Perdana Malaysia dah abis or masih berlangsung? Aduh jahil tentang perkembangan bola sepak negara sendiri…

aduyai…!

Advertisements

Selamat Kembali Ke Tanah Air…

jadual ketibaan

Rombongan pertama Haji selamat menjejakkan kaki di bumi Malaysia… Esok mak bapak aku pun akan pulang… Selamat kembali diucapkan kepada semua rakyat Malaysia yang menunaikan haji di Tanah Suci.

Sepanjang mak bapak aku kat sana, ada la gak dia orang telefon, tapi bila letak jer baru teringat nak pesan doakan aku cepat dapat jodoh… Hish memang tak sampai seru lagi tu…

aduyai…!

Malaysia belasah Thailand tuuu…!

Peeergghh Malaysia belasah Thailand tuuuu…! 7-1 tuuu…!
Oooops ini bukan bola sepak ye…
Tapi Hoki Tertutup 6 Sebelah Asia…

aduyai…!

Ada beza ke…?

aduyai…!

Deepavali…

Selamat Menyambut Deepavali kepada rakyat Malaysia yang beragama Hindu dengan ucapan ‘jangan buat kecoh lagi tau.’

aduyai…!

Hasbullah Awang vs B-23 Vietnam…

Foto - Berita Harian

Foto - Berita Harian

Pesta Bola Merdeka 2008 melabuhkan tirai…

Vietnam menewaskan Malaysia menerusi penalti 6-5…

Aksi-aksi sepanjang 120 minit permainan tidak menarik sangat perhatian aku…

Sebaliknya suara latar daripada Haji Hasbullah Awang mendominasi perlawanan akhir tu…

Aku dibesarkan dengan suara itu setiap kali menonton acara-acara sukan penting negara…

Gaya komentarnya kadangkala boleh pecah perut gelak, tapi yang pasti padat dengan infomasi..

Malam tadi Malaysia kalah, tetapi Haji Hasbullah Awang adalah ‘Man of The Match’…

Semoga Haji Hasbullah Awang akan terus menyumbangkan suaranya walaupun tidak mendapat pengiktirafan dan penghargaan…

Hmm mungkin jasa beliau belum mencukupi pada negara…

aduyai…!