Perhentian Kueh Kampung…

SMS rakan yang berada di Melaka… Beliau memberikan gambaran lokasi tempat-tempat makan yang menarik di Melaka terutamanya asam pedas… Gambaran terlalu umum… Jadi aku pun tak la berusaha untuk mencarinya huhuhu (jgn marah ar)… Skali abang aku bawa satu kedai ni… Menurut parent aku, bingka ubi nye amat sedap…
kueh-kg
kueh-mueh

Yang lainnya memilih untuk mencuba set asam pedas…
nasi-mentimun
asam-pedas

Fuuh memang sedap beb… Kedai ni kat area Ujong Pasir… Dlm GPS pun ada… Sebelum balik ke KL, kami singgah skali lagi nak beli bingka ubi… Tapi apakan daya, dah abis la plok… Kempunan sungguh…

aduyai…!

16 comments so far

  1. aishah on

    wah wah…
    tengok asam pedas tu pun cam sedap….

  2. hairieusoff on

    tuan,

    tuan sengaja buat saya lapar..

  3. demang on

    asam pedas! terbaik!!! biasa makan kat arae kota laksamana tu. rindu pulak nak makan asam pedas kaw! huhuhu..

  4. Indrasakty on

    Tapaulah resepi, balik boleh mintak isteri masakkan.

  5. sebaliktabir on

    Pergghh…”Perhentian “Kueh” Kampong”. Memang tulisan tu pun ala-ala dulu-dulu orang kampung punya cara tulis. Tub-tub ada pula “since 1978”🙂
    Mesti dahsyat ni orang kampung kat situ.
    Baru la namanya Melayu Glokal. ehehhehe

    Sesekali mungkin singgah…InsyaAllah. Lagi apa ada?

  6. buzzybug on

    bestnya tengok kuih kampung banyak camtu…

  7. ieja on

    hahahhah~~
    macam kenal je ngn rakan yg sms tu
    tp rakan tu bukan ade kat melaka pun
    dok umah cuti sekolah kan…

  8. ciq on

    erkk..lapaaaa… =(

  9. gerektua on

    aishah:
    bkn mcm sedap tapi mmg sedap hehehe

    hairieusoff:
    tuan,
    saya tak bersalah…

    demang:
    mmg mantap beb! siap hirup kuah lagi huhuhu

    indrasakty:
    errr sy ni blum beristeri lagi tuan… mioow miow

    sebaliktabir:
    kalau dia org dpt jadikan franchise laaaaagi bagus… singgah jgn x singgah… sedap woo…

    buzzybug:
    harga pun berpatutan… kalau kt KL ni jawabnya… aduyai…

    ieja:
    sapa ye? huhuhu

    ciq:
    apa lg jom ke melaka!

  10. aida on

    memang byk tempat asam pedas yg sedap kat area melaka ni. x rugi ler kalau dpt mentua org melaka gerek oiii….

  11. aishah on

    BUZZY,kalau kat taman tun sardon tu macam ni la rupa kedainya pagi2…macam2 jenis kuih…murah murah pulak tu…
    😛 pergilah…

    *tumpang lalu gerek…*

  12. Bayan on

    Erkkk, encik, fikirkan seluar yang terseksa dek kerana perut yang semakin memboroi itu…

  13. gerektua on

    aida:
    errrk… jauh sungguh imaginasi tu…

    aishah:
    haaa dgr tu buzzy… kalau tak dgr gak… baca hehehe

    bayan:
    mmg saja nk bagi perut tu boroi, baru la mcm hero tamil huk huk huk

  14. buzzybug on

    echah : baiklah!! wiken ni saya survey tempat tu.😀 Tq.

    gerek : dah baca dah…😛

  15. gerektua on

    buzzybug:
    dh survey nanti jgn lupa jadikan entri ye…

  16. angah on

    memang sedap sgt makanan kat situ. asam pedas mmg mantap giler…. rasa komponan kalau x mkn… jom la jalan2 cari mkn kat kedai ni. kedai kecik tp mcm2 ada.. cuba jgn x cuba. lemak manis kuehnya cukup sempurna….

    ucapan jutaan terima kasih buat tokey kedai perhentian kueh kampung dan keluarga atas jasa dan budi baik hjh rahmah sekeluarga…dari “Pe’li dan Angah sekeluarga”……


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: