Archive for the ‘hangin’ Tag

Jangan SMS Aku…!

antara sms yang aku terima...

antara sms yang aku terima...


Mula-mula sekali dua jer aku terima sms mcm ni, tapi makin lama makin banyak… Adakah pengguna DG shj ke atau korang pengguna pkhidmatan lain pun dapat jugak…?

Yang lagi sakit hati tu, kebanyakan sms ni masuk time aku tido! Fuuh hangin jer… Menguji kesabaran sungguh…!

aduyai…!

Advertisements

Angin kus kus…

Angin membawa banyak pengertian… Orang dahulu cukup bijak bermain bahasa dan halus dalam menyampaikan apa yang dirasa…

Pantun:
Buluh perindu diberi nama,
Ditiup angin bergoyang-goyang,
Hatiku rindu tiada terperi,
Karena adinda lama tak datang.

Peribahasa:
Angin bersiru, ombak bersambung.
– perkara yang amat sulit.

Mantera:
Hai mambang tanah, mambang air,
mambang api, mambang angin,
mambang mabuk minum brendi.

Orang-orang sekarang ini…
‘Apa tengok-tengok, orang tengah angin ni…!’

Aku?
Memilih melepaskan angin… Arrggh lega…!!!

aduyai…!