Ganu Kite III…

Hari terakhir sebelum balik ke KL, aku gi seberang takir, di sini kepok lekornye amat pemes… kalah pemes ames tau…

pemandangan pertama... fuuh...

pemandangan pertama... fuuh...


setengah jam tak gerak2 lagi...

setengah jam tak gerak2 lagi...


memandangkan aku dh mula bosan, so aku pun minta member gantikan dan bermula acara seterusnya…
mek-mek sedang menimbang kepok lekor...

mek-mek sedang menimbang kepok lekor...


kepok lekor yg ditimbang tadi dicampak ke mesin pengiling ni... eer aku pn tak tau nama mesin ni huhuhu

kepok lekor yg ditimbang tadi dicampak ke mesin pengiling ni... eer aku pn tak tau nama mesin ni huhuhu


mek baju kurung hijau sedang menunggu kehadiran kepok lekor...

mek baju kurung hijau sedang menunggu kehadiran kepok lekor...


inilah rupa kepok lekor yg melalui mesin pengiling tu...

inilah rupa kepok lekor yg melalui mesin pengiling tu...


kepok lekor yg akak baju kurung hijau tunggu tadi tu dibawa rebus kat sini...

kepok lekor yg akak baju kurung hijau tunggu tadi tu dibawa rebus kat sini...


rebus berapa lama? hmm tak pasti lak aku...

rebus berapa lama? hmm tak pasti lak aku...


member aku masih tak berganjak lagi...

member aku masih tak berganjak lagi...


Sekali lagi aku terklimaks awal… Aku dah malas menunggu… Next time aku telefon dulu… Booking awal huhuhu

aduyai..!

19 comments so far

  1. sebaliktabir on

    Sekarang owner dia pakai keta apa? hehehe… Banglo belakang kedai tu ada lagi tak? ke dah tukar 8 tingkat… memang terlalu femes… dulu tak berapa sebab orang tak tau macam mana nak pegi…sekarang… Nah tengok sendiri. hehehe

  2. isnsuhada on

    ~Sekali lagi aku terklimaks awal~

    cam sengal jer aku baca ayat ni..tersengeh2 tanpa motif..hahahaha…

  3. buzzybug on

    mcm penah lalu depan kedai keropok lekor yg femes tu… mmg sentiasa ramai orang…

    errr… pi Seberang Takir x minum air buah gelas besar ke?

  4. Najwa Aiman on

    Alaaa… tak nampak pun Azian Mazwan Sapuan… Kenapa tak ada dalam gambar? Kenapa? Timkaaaaiii…!

    Errr… nak kepok lekor sebatang…

  5. gerektua on

    sebaliktabir:
    tak perasaan lak… tp confirm jutawan senyap ni…

    isnsuhada:
    hahaha

    buzzybug:
    tak ketemuin la plak… tak pe mlm esok aku gi tganu lg hehehe

    najwa aiman:
    aziang mazwang sapuang? cukup ke sebatang?

  6. aishah on

    hmmm.
    next time gi terengganu semoga dapatlah rasa kepok lekor ni.🙂

  7. ciq on

    jln depan sikit..tepi airport..tu kg saya..waaahhh..suke suke..hehe..

  8. gerektua on

    aishah:
    mlm ni sy ke tganu semula huhuhu

    ciq:
    oooh blh la minta tolong booking kepok huhuhu

  9. Bayan on

    err..patutlah balik gigit kain batik.

  10. gerektua on

    bayan:
    org umah pun tak ada cik bayan oooi… dari gigit kain batik baik gigit org umah yg pakai kain batik… aduh bila duit aku nk cukup ni hahaha aduyai…

  11. demang on

    emmm.. kalau tak dapat beli kat seberang takir, on the way balik dari ganu singgah kat kelulut. ada satu kedai keropok belah kanan bangunan tinggi, pun boleh tahan.

    dan betul cakap buzzy, kalau dah sampai seberang takir mesti cuba air buah gelas besar! hehehe..

  12. wanda on

    Hahaha… terklimaks awal.. kepok lekor.. kepok lekor kat situ memang camtu. Nak cepat, pegi la kol 9 pagi… Lalalala..~

  13. iejarawizahwawa on

    gi ganu..seberang takir..try la ikan celup tepung sana. kat tepi pantai area kem askar…perrghh~~ fresh2 je mknn laut…erkk terliur lak

  14. gerektua on

    demang:
    yeah akan dicari… haa mlm td aku dh gi minum air buah gelas besar huhuhu…

    wanda:
    hehehe bkn kerana kurang power ye hahaha mak aih awal tu…

    ieja:
    waaah… kena cari tu…

  15. lydiarayyan on

    adoi…lapa siot~~~~!

  16. aida on

    lama kak aida x jengok blog nie. dah smpai trengganu ye… makan kopok lekor panas2 mmg sedap. pernah makan sata x? cubalah !

  17. gerektua on

    lydiarayyan:
    hehehe nanti gi beli kt psr mlm ye…

    aida:
    hehehe akak bz ya amat sgt… bawa2 la bcuti huhuhu sata tak cuba la kak… tak berapa menangkap huhuhu

  18. wanda on

    heh.. tak kate pun tak power…. lalalalala..~ awat gi ganu tak singgah sini? ngeh!~
    neh memang sesi jalan² carik makan eh?

  19. gerektua on

    wanda:
    hahaha singgah sini tu kt mana ye? ada keje skit kt sana, cari makan ni sambil2 jer huhuhu


Tinggalkan Jawapan

