Hari Asyura…

asyura
Hari ni 10 Muharram atau lebih dikenali sebagai Hari Asyura… Kita disunatkan untuk berpuasa untuk hari ini…

Hmm kalau kat kampung ni mesti mak aku masak bubur asyura… Eeer memang orang selalu buat bubur asyura time Hari Asyura ke ar? Bukan apa rasanya time Hari Asyura la baru dapat makan bubur asyura ni… Hish puasa tak asyik ingat makan jer…

aduyai…!

11 comments so far

  1. elizsue on

    sedapnyeee…
    lapo….

  2. tuan tanah on

    Rasanya bukan di Malaya saja yang masak bubur Asyura. Di Pakistan pun sama, cuma dipanggil haleem. Dibuat daripada gandum dan lain2 (tak ingat) tapi sedap juga.

    p/s: haleem tu mereka masak untuk hari raya juga.

  3. gerektua on

    elizsue:
    lapo gek…!

    tuan tanah:
    oooh ye ke… bro penah gi pakistan ke? nampak gayanya mmg bubur asyura ni dimasak time raya je kot…

  4. demang on

    alamak, pagi tadi dah mengketedarah mee goreng kaw-kaw. boleh puasa lagik tak? heheh.

  5. aida on

    beruntunglah sape yang dpt berpuasa. tapi yang x dpt berpuasa dpt gak makan bubur asyura. baru semalam jiran bagi semangkok bubur asyura… sodap. Nak lagi !

  6. mat4nira on

    Hehehe…..lapo le pulok…

  7. Najwa Aiman on

    Yang bini nama Nur Asyura tu hari-hari makan bubur je la kot? Ekekekekeke…

  8. ieja on

    mase stdi dlu dok gotong royong bt bbur asyura…tp x pose pun
    la ni..posa tp x gtg ryong bt bubur ;p

  9. gerektua on

    demang:
    eeer blh kot… anggap tak sengaja makan…

    aida:
    eeer ada balance lagi tak… kalau ada blh pos laju kt sy huhuhu

    mat4nira:
    eeer lapo pasal puasa ke or mmg asyik lapo kojenye…

    najwa aiman:
    eeer rasanya dapat makan lain hahaha aduyai…!

    ieja:
    eeer kt mana org bt gotong royong? surau kat sini mcm tak ada program je mengenai hari asyura ni… entah2 dia org lupa kot hehehe aduyai…

  10. ieja on

    diorg bukan lupe…tp bajet lari tuh..bulan ni gaji awal sbb kismes aritu

  11. gerektua on

    ieja:
    hehehe berpengalaman sungguh…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: