Balik Kampung…

Jumaat lepas aku balik kampung… Pukul 10 malam bertolak dari KL. Perjalanan ok walaupun sedikit mengantuk… Sampai kampung dalam pukul 1.00 pagi, abah mak dah tidur… Aku telefon abah minta buka pintu…

Abah buka pintu dan aku terkejut tengok abah aku dah kurus dan muka nampak masih penat…

Pagi masa sarapan aku berbual dengan mak abah, berat abah turun 8 kg dan semasa di Tanah Suci abah tak berapa selera, ditambah lak batuk dan sehingga entri ni ditulis abah masih tak lalu makan…

Aku doa dan berharap kalian juga mendoakan kesejahteraan mak abah aku…

Hmm abah aku lebih kurus daripada aku…

aduyai…!

9 comments so far

  1. Bayan on

    Hmmm, normal rasanya jemaah haji yang pulang dari Mekah akan batuk-batuk dan turun berat badan. Faktor cuaca.

    Apapun, semoga abah dan mak encik sihat walafiat [untuk melihat anaknya yang sorang ini mendirikan rumahtangga seperti yang mereka doakan di sana, AMIN].

  2. elizsue on

    setuju ngan Bayan..

    biasanya akan batuk2 dan mmg kurus sikit..perubahan cuaca, makanan, n mgkin kurang minum air..klu x ok, bawak la p klinik..the doctor knows better..

    mudah2an cepat sembuh n kembali sihat n ceria..Amin~

  3. gerektua on

    bayan:
    tp kurang normal bagi yang berumur hampir 59 tahun turun berat badan sehingga 8 kg dalam masa sebulan… Hah cik bayan ni nampaknya dah boleh masuk kategori mak2 ni… terima kasih mendoakan mak abah sy

    elizsue:
    kat sana 1st time abah makan maggi sbb tak selera makan nasi… Siap tanya lagi kat kwn2 mcm mana nak masak maggi… terima kasih juga atas doa ke atas mak abah saya

  4. aida on

    mudah-mudahan mak & abah u cepat sembuh..

  5. gerektua on

    aida:
    makasih kak…

  6. aishah on

    jeles la tu bapaknya lagi slim dari diri sendiri.😛

  7. gerektua on

    aishah:
    hehehe ada la skit… yang tak tahan tu bila tgk abah kena jerut seluar slack dia hehehe

  8. nurcahaya on

    salam…

    hmm dulu mak n makcik saya br balik dr mekah pun batuk2 gak..
    lama gak nk pulih…
    makcik saya suruh makan daun bambu…
    mak saya pun try la makan …sekali mkn 7 keping..mkn macam 2 aja…
    ambik la yg pucuk….
    try la suruh abah awak makan…
    mak saya pun bukan senang nk suruh makan macam 2 semua..tp bila batuk x baik2..dia try la…alhamdulillah….selepas beberapa kali makan ..sembuh la..

    abah awak pun baru balik..nanti dah cukup rehat..sembuh la 2..

  9. gerektua on

    nurcahaya:
    worite… terima kasih bg petua… insyaAllah jumaat ni sy balik sy minta abah makan…


Tinggalkan Jawapan

