Warung Saga…

Semalam aku ke Johor Baharu, ada urusan kerja. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik. Sebelum balik, rakan mengajak singgah di sebuah warung. Warung Saga. Unik dan menarik. Warung ini dipenuhi dengan gambar-gambar lama kerabat diRaja, pemimpin-pemimpin negara, dan yang paling menarik perhatian aku ialah gambar-gambar artis era Allahyarham P.Ramlee.

image0781
image083
image081

Ooh ye makanan kat sini sedap-sedap gak…

Hidangan pertama

Hidangan pertama

Hidangan kedua

Hidangan kedua

Hidangan ketiga

Hidangan ketiga

Fuuh… Sedap memang sedap… Rakan aku cakap sate pun sedap, tapi ari tu tak jual lak… Kalau tak… Makan lagi…

aduyai…!

14 comments so far

  1. aida on

    hidangan yg pertama tu tak boleh tahan tengok! masa kursus kat JB 20-22 Okt. hari tu, Hotel Crystal Crown ada sajikan makanan tu setiap hari. apa nama nye ek? rojak ke? hari pertama makan ambik sikit aje, konon malu. . hari kedua, isi penuh2 dlm pinggan. makan sampai puas!

  2. gerektua on

    aida:
    tauhu goreng. Sedap tapi sedikit pedas. Hehehe malu jawab lapar la… Area Johor Baharu banyak makanan sedap2… Roti john bandar baru uda pn layan gak kak…

  3. aida on

    roti john pulak ehhh…. aduyai….

  4. gerektua on

    aida:
    hehehe masa otw balik singgah bandar baru uda semata2 nak rasa roti john tu… hehehe aduyai…!

  5. hairieusoff on

    pergh….gila….makan…sedap gila..hidangan pertama itu apa? mi sup? bihun sup?

  6. gerektua on

    HE:
    hehehe skali skala menjengah ke johor la katakan… hidangan pertama tu tauhu goreng… memang sedap gila… kat jepun ada tak?
    aduyai…!

  7. yan giggs on

    adoooyyyy abang pac…
    makanan2 nih.. tarak tahan den negoknyer..
    ghindunyer malaysian food…
    ghindu nak cakap “cha.. teh o ais limau 1… mee goreng mamak 1 pedas punya… kering… tak mau bawang”

    saya ade 1 request…
    ape kate abang add.. NASIK LEMAK SAMBAL KERANG plaks… pergghhh lagik menyengat…

    huhuhuhu cakap jelar bole….
    errrmmmm… naseb badan…

  8. nurcahaya on

    mmm tauhu goreng ..cam sedap jer.. mmg suka mkn tauhu pun…
    huhu rugi lak x mkn masa p johor dulu…
    tp sepanjang duduk sana..mkn mmg best …roti kopi kat danga bay pun sedap…
    mm bila la nk p lagi…
    bila….
    yg tiga pinggan 2 sekali makan ker lain2 masa???

  9. gerektua on

    yan giggs:
    hehehe adik punya pasal bkn sj add, nanti abg pos kat ostolia ye…
    lazaaatnyaaa aduyai…!

  10. gerektua on

    nurcahaya:
    sy tak makan tauhu2 ni… tp mbr suruh try, ,makan la skit… pergh dr sikit terus abis satu pinggan…! memang sedap! waaah kena try roti kopi tu…

    hehehe dlm satu masa! dan masa otw balik lak siap singgap beli roti john bandar baru uda lak huhuhu

  11. qdetactive on

    amboi…makan sakan betul. huhuhu…

  12. gerektua on

    q:
    hehehe skala skali outstation…

  13. nurcahaya on

    sekali sekala outstation…???
    mcm selalu aja…

  14. gerektua on

    nurcahaya:
    hehehe tak la slalu sgt… blh la tahan… hehehe


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: